آشنایی با تاریخچه درب اتوماتیک

درب‌ اتوماتیک یا برقی به درب هایی گفته می‌شود که باز و بسته ‌شدن در آن هابه صورت خودکار صورت می‌گیرد و نیازی به دخالت انسان ندارد. تاریخچه دربهای اتوماتیک به قرن ها پیش بر می گردد. در دوران باستان یونانی ها با فشار نیروی بخار آب اقدام به باز کردن در دروازه و قلعه می کردند. بعدها افراد زیادی اقدام به ساخت دربهای اتومات نمودند. اولین درب اتومات که شباهت زیادی به دربهای اتوماتیک امروزی داشت به بیش از هشتاد سال پیش برمی گردد. در آن زمان افراد زیادی درب اتوماتیک اختراع نمودند

آشنایی با تاریخچه درب اتوماتیک
آشنایی با تاریخچه درب اتوماتیک

نسل اول درب اتوماتیک در دهه هفتاد میلادی توسط یک دانش آموز اهل اوهاییر آمریکا ابداع شد. بسیاری معتقد هستند که سر منشاء این ایده، تبدیل انرژی بخار، خواص هوا و گاز به انرژی حرکتی بود که در ۲۰۰۰ سال پیش توسط هرون فیزیکدان و ریاضیدان بزرگ یونانی در اسکندریه مطرح شده است. از مزایای استفاده از این درب ها راحت تر شدن ورود و خروج افراد به‌ویژه برای افراد ناتوان، مسن و معلول است. همچنین با استفاده از آن‌ها در مکان‌های پر رفت‌وآمد می‌توان تا ۳۵ یا ۵۰٪ در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد. معمولاً می‌توان سرعت باز و بسته شدن این درب ها را با توجه به نیاز محل، رفت و آمد، یا ساعت‌های شبانه‌روز تنظیم کرد.

تاریخچه درب اتوماتیک
تاریخچه درب اتوماتیک

اولین نمونه دربهای اتوماتیک برای فروشگاه ها مورد استفاده قرار گرفت. افراد باید در نقطه معینی روبروی درب می ایستادند تا بکار افتاده و درب باز شود. بعدها با اختراع انواع سنسورها و حسگرهای هوشمند دربهای اتومات شبیه دربهای امروزی تولید و عرضه شدند. انواع درب اتوماتیک با توجه به کاربرد آن در مکان های مختلف طراحی و عرضه شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس 24 ساعته